Efter mange år i lyd-branchen har Mikkel efterhånden oplevet lidt af hvert når det kommer til udfordringer i live-miljøer og det var netop sådan en udfordring der først førte ham til TwinPlex.
”Første gang jeg brugte TwinPlex var en produktion hvor jeg havde skuespillerne gående ude foran højttalerne. Først prøvede jeg en anden mikrofon og det fungerede ikke så godt. Så jeg prøvede i stedet at implementere TwinPlex og det fungerede rigtig fedt. Der skulle EQ’es lidt, men der var ingen tvivl om at det var det rigtige valg,” fortæller Mikkel.
Det er da netop også stabiliteten som gør at Mikkel ofte bruger sine TwinPlex lavalier til musicals: ”Den er meget stabil og pålidelig, og den er rigtig god til at undgå feedback. Jeg kan stadig spille højt og samtidig have et fint og naturligt lydbillede. Den er god til at give den lyd som personen faktisk lyder – jeg skal ikke opfinde lyden for den,” forklarer Mikkel, ”Jeg har faktisk en oplevelse af at TwinPlex lidt føles som at have en Shure SM58 siddende på ansigtet som en lavalier, hvilket er virkelig fedt.”
”TwinPlex er også lidt mørkere i lyden, den er ikke så toppet som for eksempel en DPA 4061, men det kan jeg egentlig meget godt lide når man laver en rock-musical som den her. Jeg behøver ikke at kæmpe med den fine kondensator – TwinPlex er nede i det der lidt mere rockede miljø.”