Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Matrix Group ApS
Virksomhedsform: Anpartsselskab 
CVR-nr.:  26 06 02 57
Adresse:  Jydekrogen 8
Postnr/By:  2625 Vallensbæk
E-mailadresse: info@matrixsales.dk
Telefonnummer: +45 75 25 55 22
Etableringsår:  2011

-----------------------------------------

Salgs- og leveringsbetingelser for Matrix Sales

1. Gyldighed
Nærværende betingelser er gældende for salg af ydelser af enhver art, det være sig i form af fysiske leverancer, rene tjenesteydelser eller en kombination heraf, herunder salg af nyt og brugt, scener, kabelbakker, lys, lyd eller AV apparater fra Matrix Sales til kunden, med mindre andet skriftligt er aftalt. Ved uoverensstemmelse af enhver art mellem nærværende betingelser og kundens handelsvilkår går nærværende forud for kundens handelsvilkår.

2. Tilbud
Afgiver Matrix Sales (herefter benævnt MS) et tilbud, der ikke angiver acceptfrist, bortfalder tilbuddet, såfremt accept ikke er kommet frem til MS senest 4 uger fra tilbuddets dato. Afgivne prisoverslag er kun vejledende og ej bindende for MS, uanset om sådanne overslag angives i et tilbud eller en ordrebekræftelse.

3. Ordre
Ved ordreafgivning er kunden ansvarlig for, at der foreligger fyldestgørende oplysninger om kundens egne krav og ønsker til ydelsen.

Ordre afgivet inden kl. 14.00 ekspederes så vidt muligt samme dag og med levering den efterfølgende dag. Der tages forbehold for varer, som på bestillingstidspunktet, ikke forefindes på lager.

MS forbeholder sig ret til uden varsel at foretage nødvendige generelle ændringer i ydelser, der skal leveres, hvis det vurderes at være nødvendigt.

4. Pris
Valuta vil altid være angivet på tilbud, ordrer og fakturaer. Pris angives som udgangspunkt i danske kroner ekskl. moms, med mindre andet er aftalt. Kunden er forpligtet til indtil leveringen at acceptere ændringer i prisen som følge af dokumenterede forøgede omkostninger for MS, ændringer i valutakurser, told, skatter, afgifter, m.v. vedrørende den aftalte leverance. Montage, implementering, pakning og transport er ikke inkluderet, med mindre andet er aftalt særskilt.

5. Betaling
Betalingsbetingelser er netto kontant inden levering, med mindre andet er aftalt.

Faktura gebyr på kr. 39,- eksl. moms vil blive pålagt hvert enkelt faktura.

Ved køb i webshop er prisen for Pakke forsendelse kr. 80,- indtil 30 kg og prisen udover 30 kg (Palle Forsendelse) kr. 160,-.

Såfremt leveringen udskydes på grund af kundens forhold (fordringshavermora), er kunden - med mindre MS skriftligt meddeler andet - alligevel forpligtet til at foretage enhver betaling til MS, som om levering var sket til aftalt tid.

Hvis betaling sker efter forfaldsdag, er MS berettiget til at beregne renter af den til enhver tid værende restgæld fra forfaldsdag med 2 % pr. påbegyndt måned. Der opkræves tillige et rykkergebyr på kr. 95,00 pr. rykkerskrivelse.

Kunden er ikke berettiget til at modregne med eventuelle modkrav på MS, som ikke er skriftligt anerkendt af MS, og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art. 

6. Ejendomsforbehold
MS forbeholder sig, med de begrænsninger der følger af ufravigelige retsregler, ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen med tillæg af påløbne omkostninger er betalt.

Ved omdannelse eller bearbejdning af det solgte opretholdes ejendomsforbeholdet, således at det omfatter den omdannede eller bearbejdede genstand i et omfang svarende til den værdi, det solgte repræsenterede ved salget.

7. Levering/risikoens overgang levering ab. Matrix Sales adresse
Levering og dermed risikoens overgang til kunden sker altid, når leverancen forlader MS adresse, uanset om MS ved egne folk eller ved tredjemand i henhold til særskilt aftale med kunden bringer det solgte til kunden, og uanset om der er aftalt montering af det solgte, afleveringsforretning eller lignende ydelse.

Leveringstiden er fastsat af MS efter bedste skøn i overensstemmelse med de forhold, der foreligger ved tilbuddets fremsættelse/aftalens indgåelse. Medmindre andet udtrykkeligt aftales, betragtes en udskydelse af leveringstiden med 90 dage på grund af MS forhold i enhver henseende som rettidig levering, således at kunden ikke af den grund kan udøve nogen beføjelser over for MS. Ved forsinkelse herudover er kunden berettiget til at ophæve aftalen. Ophævelse er kundens eneste misligholdelsesbeføjelse og skal ske skriftligt. Kunden kan ikke rette noget erstatningskrav mod MS i tilfælde af forsinket eller manglende levering.

Såfremt forsinkelse ved levering skyldes, at MS er i en force majeure situation, som angivet i pkt. 9, udskydes leveringstiden med den tid, som hindringen varer, idet begge parter dog skal være berettiget til ansvarsfrit at ophæve aftalen, når hindringen har varet i mere end 90 dage.

MS skal uden ugrundet ophold meddele kunden ændringer i leveringstiden.

8. MS ansvar og kundens reklamation
MS er ikke ansvarlig for projektering og/eller rådgivning overfor kunden, med mindre der er indgået særskilt skriftlig aftale om sådan projektering/rådgivning. Vil kunden reklamere over ydelsen, er denne forpligtet til at gøre dette skriftligt overfor MS. Reklamationen skal ske straks efter manglen er konstateret, dog senest inden 8 dage efter modtagelse af ydelsen.

Umiddelbart efter levering er kunden forpligtet til at foretage de nødvendige undersøgelser af det leverede. Ved for sen reklamation fortaber kunden samtlige mangelbeføjelser.

Forandring af eller indgreb i det solgte uden MS skriftlige samtykke fritager MS for ethvert ansvar.

Hvis der foreligger en mangel/beskadigelse ved det leverede, som MS er ansvarlig for, er MS altid berettiget til at afhjælpe og/eller foretage omlevering inden rimelig tid. Hvis afhjælpning og/eller omlevering sker, kan kunden ikke gøre yderligere krav gældende mod MS.

9. Ansvarsbegrænsning
MS hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab i anledning af aftalen, herunder indirekte tab, der opstår som følge af forsinkelse eller mangler ved det solgte.

MS er ikke ansvarlig for indtræden af begivenheder, der sædvanligvis vil blive karakteriseret som force majeure, uanset om force majeure indtræder hos MS selv eller hos en af MS anvendt underleverandør.

10. Returnering og fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til info@matrixsales.dk / +45 70 25 55 22 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

I de tilfælde hvor kunden er berettiget til at ophæve handlen, eller såfremt det solgte returneres til MS med henblik på ombytning eller afhjælpning af mangler, skal det solgte fremsendes til MS i original emballage og for kundens regning og risiko. I det omfang MS påføres forsendelsesomkostninger m.v., er MS berettiget til at kræve disse refunderet af kunden og modregne disse i kundens eventuelle krav mod MS. Efter afsluttet reparation eller ved ombytning er kunden forpligtet til for egen regning og risiko at afhente den reparerede eller ombyttede genstand hos MS.

11. Immaterielle rettigheder
MS eller producenten af den solgte vare har alle ejendomsrettigheder til leverede immaterielle ydelser, herunder men ikke begrænset til alle ophavsrettigheder. MS bevarer ligeledes ejendomsretten til samtlige af MS i forbindelse med ydelsen anvendte og af MS udviklede programmer, modeller, procesmetoder samt andre lignende værktøjer.

Elektronisk lagrede materialer og andre til brug for en leverance udarbejdede værktøjer kan derfor ikke forlanges udleveret af kunden.

Kunden opnår ved leveringen af immaterielle ydelser således udelukkende en ikke eksklusiv brugsret til det leverede. Kunden forpligter sig til ikke at kopiere og/eller distribuere det leverede, herunder tegninger, specifikationer mm. MS må frit genanvende den viden og de erfaringer, der opnås ved aftalens opfyldelse, ligesom værktøjerne, der må være udviklet i forbindelse hermed, må genanvendes.

MS beholder således alle ejendomsrettigheder til tegninger, specifikationer o.l.

Ejendomsretten til alle leverancer tilkommer MS, indtil den fulde købesum inklusiv eventuelle omkostninger og renter er betalt.

12. Produktansvar
For produktansvar gælder de til enhver tid gældende regler i dansk ret. MS påtager sig ikke noget ansvar for tingsskade forvoldt af ydelser leveret til kunden fra MS, uanset af hvilken karakter. 

MS påtager sig ikke et ansvar for virus-/ormeskader eller anden sammenlignelig skadevirkning på kundens eller tredjemands hard- og /eller software, der hidrører fra MS udleveret software, instruktioner eller dokumentation samt korrespondance og udveksling af information via e-mails eller anden til kundens brug udleveret elektronisk materiale.

Såfremt, der ikke er udvist grov uagtsomhed eller forsæt fra MS side, fortaber kunden sin regresret overfor MS i tilfælde af tredjemands fremsættelse af krav overfor kunden som følge af tingsskade forvoldt af ydelserne leveret til kunden.

13. Transport af rettigheder og pligter
MS er berettiget til at overdrage samtlige rettigheder og pligter i henhold til aftalen til tredjemand uden accept fra kunden.

14. Tvistigheder
Enhver uoverensstemmelse mellem parterne afgøres efter dansk ret. Når du vil starte en klage over en vare eller ydelse, skal du først tjekke, om din klage er berettiget til at blive behandlet af Center for Klageløsning eller et andet ankenævn. Link til Center for Klageløsning

15. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse og gyldigt CVR nummer.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Matrix Sales. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Matrix Sales, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@matrixsales.dk.

16. Cookies
På Matrixsales.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Download Matrix Sales Handelsbetingelser i PDF-format


Handelsbetingelserne er senest opdateret den 19/6 2017

Accept cookies from this site

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site. You can always delete saved cookies by visiting the advanced settings of your browser